Bespreking met nabestaanden Meteen na het overlijden komt er heel wat op de nabestaanden af. Zij moeten zo snel en goed mogelijk de begrafenis regelen. Daarvoor komen wij langs of komen de nabestaanden tot bij ons. Tijdens onze bespreking geven wij de nodige uitleg en bieden we alle mogelijke keuzes aan. Zo moet je kiezen tussen een begrafenis of een crematie, het al dan niet versturen van rouwbrieven of het plaatsen van een krantenbericht. Wens je een uitvaartdienst in een kerk of een aula, in intieme kring of met veel aanwezigen, alles is mogelijk. We geven ook info over verschillende concessies op het kerkhof. Wens je een kerkelijke uitvaart, dan brengen wij de priester onmiddellijk op de hoogte.
Om de aangifte te kunnen doen, hebben we een aantal gegevens nodig. Nadien krijgt de familie het uittreksel uit de overlijdensakte. Dat is een officieel document dat wordt gevraagd door de werkgever, de bank, de mutualiteit, de notaris enz.
Bij deze aangifte vragen we ook de gekozen concessie aan. Dat is de keuze voor de bestemming op het kerkhof (grond, kelder, columbarium, urnengraf, uitstrooiing). Bij een crematie zorgen wij voor de ‘aanvraag tot crematie’ en de toelating hiervan.
Wat hebben wij nodig?
-de identiteitskaart van de overledene
-het rijbewijs van de overledene
-het huwelijksboekje
-eventuele parkeerkaart (gewone of mindervalidenparkeerkaart)